Jejsing BørneUnivers

Jejsing BørneUnivers betyder samme institution fra småbarn til skolestart. Der er let skifte fra småbørnsgruppe til børnehaven da det er kendte voksne og kendte lokaler (både ude og inde). Daglig pasning af kendte voksne. Vi forsøger at bruge faste vikarer ved fravær hos personalet.

Vi har udvidet åbningstid hvilket betyder at vi har åbent fra kl. 06.00 til 16.45 (fredag til 16.30)

Vi er fysisk placeret i den gamle skole, hvilket betyder gode pædagogiske rammer, med masser af plads.

Vores store udenomsareal inspirerer til leg og bevægelse, og er samtidig overskueligt selv for de mindste, idet legepladsen er opdelt. Vi har egen skovhytte der ligger i ca. 20 min gåtur fra BørneUniverset. Denne besøges ugentligt, med undtagelse i de koldeste vintermåneder.

Vi har en meget engageret forældrebestyrelse, samt en støtteforening der arbejder for at skaffe midler til Jejsing BørneUnivers

Et godt forældre samarbejde er vigtigt for både børn og voksne. Det betyder blandt andet følgende:

• samtaler med forældre med overgang mellem småbørns- og børnehavegruppen, samt inden skolestart
  • vi giver besked såfremt der er sket noget som i forældre bør vide omkring jeres barn og I er altid velkomne til at spørge ind til barnets trivsel
  • i Aula og via vores Facebook side sendes informationer samt uploades fotos af diverse aktiviteter så I har et indblik i barnets hverdag.
  • Der afholdes forældrekaffe den sidste fredag hver måned, samt sommerfest, julearrangement og arbejdsdage, som er med til at give mulighed for at møde personalet, forældre og andre børn